Smartwings – odszkodowanie za odwołany lot

Jedną z popularniejszych spółek zajmujących się zarówno regularnymi przewozami lotniczymi, jak i lotami czarterowymi oraz lotami prywatnymi, jest czeska firma Smartwings. Samoloty tego przewoźnika lądują na ponad czterystu lotniskach zlokalizowanych między innymi w Polsce. Tu także znajduje się jedna z głównych baz, mieszcząca się na lotnisku Chopina w Warszawie. Warto wiedzieć, że przedsiębiorstwo jest liderem rynku czarterowego na Słowacji oraz w Republice Czeskiej, mając znaczny udział również w naszym kraju. Te czeskie linie lotnicze przewożą swoimi samolotami nie tylko klientów biur podróży, ale również członków organizacji sportowych, humanitarnych, czy renomowanych koncernów międzynarodowych. Chociaż przewoźnik oferuje przede wszystkim przeloty po Europie, w jego ofercie można też znaleźć rejsy do takich państw jak Egipt, czy Turcja. Większość przelotów odbywa się oczywiście regularnie, jednak niekiedy może zdarzyć się tak, że na skutek opóźnionego lub odwołanego lotu nie uda nam się dotrzeć w docelowe miejsce na czas. W takiej sytuacji warto wiedzieć, w jaki sposób ubiegać się o odszkodowanie od Smartwings.

Złóż wniosek teraz

Odszkodowanie za opóźniony lot od Smartwings

Niestety zakłócenia w przelotach zdarzają się od zawsze, dlatego, jeśli często podróżujemy samolotami, musimy mieć świadomość, że opóźniony, czy odwołany lot może nam się przytrafić w najmniej oczekiwanym momencie. Jeśli doświadczmy takiej sytuacji, wówczas zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku możemy ubiegać się o odszkodowanie od Smartwings w wysokości nawet do 600 euro.

Na mocy prawa europejskiego możesz złożyć wniosek o rekompensatę pieniężną, jeżeli:

  • przyleciałeś do miejsca docelowego o trzy godziny później, niż zaplanowano,
  • odprawa, w której uczestniczyłeś, odbyła się na czas, a więc nie później niż czterdzieści pięć minut przed planowanym wylotem samolotu,
  • napotkane w trakcie podróży zakłócenia dotyczą przelotu, który miał miejsce nie później niż trzy lata temu,
  • opóźnieniu lub odwołanemu lotowi jest winna linia lotnicza, w tym przypadku przewoźnik Smartwings,
  • samolot wystartował lub wylądował na jednym z lotnisk na terenie Unii Europejskiej, a linia lotnicza ma siedzibę zarejestrowaną na terytorium Europy.

W tym miejscu warto podkreślić, że tak naprawdę o odszkodowanie od linii lotniczych Smartwings możesz ubiegać się zawsze, kiedy zakłócenia w przelocie wynosiły więcej niż trzy godziny. W tej sytuacji nie ma znaczenia, czy problemów doświadczyłeś, korzystając z regularnych przewozów lotniczych, czy z linii czarterowych. Oczywiście o zwrot pieniędzy możesz starać się samodzielnie, składając w tym celu wniosek bezpośrednio na stronie przewoźnika. Jeśli jednak nie dysponujesz wystarczającą ilością czasu lub nie chcesz tracić pieniędzy i energii, wówczas możesz skorzystać z usług ekspertów ze SkyHelp. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży turystycznej i lotniczej jesteśmy w stanie zająć się praktycznie każdą sprawą, ubiegając się o odszkodowania od Smartwings w wysokości nawet do 600 euro na pasażera.

Kiedy należy się odszkodowanie za lot?

W sytuacji, kiedy doświadczyłeś zakłóceń w przelocie, na których skutek dotarłeś do miejsca docelowego trzy godziny później, niż zaplanowano, wówczas przysługuje Ci prawo do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. O rekompensatę finansową od Smartwings możesz starać się w następujących przypadkach:

  • gdy zarezerwowałeś bilet lotniczy Smartwings i samolot wystartował z jednego z krajów europejskich, tj. z Polski, Niemiec, Słowacji lub innego państwa znajdującego się na terytorium Unii Europejskiej,
  • kiedy zarezerwowałeś bilet lotniczy dowolnego przewoźnika lotniczego zarejestrowanego na obszarze Unii Europejskiej, z wylotem z dowolnego państwa i przylotem do jednego z krajów członkowskich Unii,
  • gdy zarezerwowałeś bilet dowolnych linii lotniczych zarejestrowanych na terenie Unii Europejskiej, z wylotem z dowolnego państwa i przylotem do jednego z krajów członkowskich.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że nie otrzymasz odszkodowania w sytuacji, kiedy do opóźnienia lub odwołania lotu doszło na skutek zaistnienia tzw. okoliczności nadzwyczajnych. Zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku rekompensata nie przysługuje bowiem podróżującemu, kiedy zakłócenia w przelocie zostały spowodowane przez sytuacje niezależne od przewoźnika. Europejskie ustawodawstwo zalicza do nich między innymi uderzenia pioruna, alarm bombowy na pokładzie statku powietrznego, zamknięcie ze względów bezpieczeństwa lotniska odlotu lub lotniska przylotu bez wcześniejszego powiadomienia, strajki personelu lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego, nieprzewidziane wydarzenia o charakterze medycznym, a także zamknięcie portu lotniczego odlotu lub przylotu z powodu niekorzystnych warunków meteorologicznych.

Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot?

Jak już wspomniano wyżej, o odszkodowanie od linii lotniczych Smartwings można starać się samodzielnie, wypełniając odpowiedni formularz znajdujący się na stronie internetowej przewoźnika. Nie jest to jednak łatwa procedura, zwłaszcza jeśli nie mamy odpowiedniego doświadczenia i fachowej wiedzy. Co więcej, trzeba też pamiętać, że przewoźnicy bardzo często stosują różnorodne praktyki, na których skutek uchylają się od odpowiedzialności i ignorują wnioski reklamacyjne zgłaszane przez podróżnych. W takiej sytuacji można złożyć odwołanie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, czy nawet skierować postępowanie na drogę sądową. Na szczęście nie jest to jedyny sposób, dzięki któremu można uzyskać należną rekompensatę finansową.

W sytuacji, kiedy doświadczyłeś zakłóceń w przelocie i chcesz ubiegać się o odszkodowania od Smartwings za opóźniony lub odwołany lot, z pomocą mogą Ci przyjść specjaliści ze SkyHelp.

Złóż wniosek teraz

Pomoc w uzyskaniu rekompensaty od Smartwings

Wiesz już, że jako pasażer jesteś chroniony przepisami rozporządzenia WE 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, na którego mocy możesz ubiegać się o należny zwrot pieniędzy za zakłócenia podczas przelotu. W sytuacji, kiedy odmówiono Ci wejścia na pokład lub Twój lot został odwołany, czy opóźniony z winy przewoźnika, zespół naszych ekspertów oceni Twoją sytuację prawną i dopilnuje, aby linie lotnicze przyznały Ci rekompensatę w odpowiedniej wysokości.

Abyśmy mogli zacząć działać w Twojej sprawie, wystarczy, że złożysz wniosek za pośrednictwem naszej strony internetowej i podasz nam wszystkie dane dotyczące Twojego przelotu. Po zweryfikowaniu Twojego zgłoszenia przekażemy je do linii lotniczych Smartwings i poczekamy na odpowiedź przewoźnika (zwykle nie trwa to dłużej niż trzydzieści dni). Jeśli Twoja sprawa zakończy się wygraną, wówczas uzyskasz odszkodowanie na wskazany numer rachunku bankowego. Pamiętaj, że w sytuacji, gdy nie podróżowałeś sam, możesz zgłosić wszystkie osoby, których dotyczy opóźnienie lub odwołanie lotu – dzięki temu będziemy mogli walczyć o rekompensatę w ich imieniu.