Szanowni Klienci, z dniem 01.06.2022 r. Skyhelp.pl zakończył obsługę nowych spraw. Obecnie procesowane są wyłącznie sprawy Klientów zgłoszone do 31.05.2022 r.
Jeśli chcesz złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, zapraszamy do skorzystania z usług AirCashBack.com.
placeholder-image

Opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za odwołany i opóźniony lot

Odszkodowanie od linii lotniczych

Opóźniony samolot Turkish Airlines – odszkodowanie

Dla linii lotniczych Turkish Airlines komfort, zadowolenie oraz bezpieczeństwo pasażerów są najważniejsze. Cała załoga dokłada wszelkich starań i zawsze wykazuje się jak najwyższym profesjonalizmem wykonywanych usług. Klienci wraz z ich potrzebami są stawiani zawsze na priorytetowym miejscu. Zdarzają się jednak nieoczekiwane sytuacje, zarezerwowany lot nie odbywa się zgodnie z planem.

Złóż wniosek teraz

W takich przypadkach warto wiedzieć, w jaki sposób można dokonać reklamacji i otrzymać odpowiednie odszkodowanie. Dzięki właściwemu wsparciu możesz zrobić to w prosty sposób.

Jak uzyskać odszkodowanie za lot?

Jedynie 66% pasażerów składa wniosek o rekompensatę za poniesione straty oraz niedogodność. Bardzo często niewiele osób jest świadomych tego, że przysługuje im jakiekolwiek odszkodowanie. Warto jednak mieć na uwadze, że prawo jest w tej sytuacji na korzyść wszystkich podróżujących.

Kwestię reklamacji oraz rekompensat reguluje ustawodawstwo europejskie, a dokładnie Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. Na jego podstawie określić można odszkodowanie, jakie należy się klientom za opóźniony lot.

Wysokość odszkodowania

Wysokość rekompensaty jest zróżnicowana. Jej kwota zależy od liczby godzin opóźnienia lotu oraz liczbę kilometrów podróży. Mieści się to w poniższych kategoriach:

  • 250 € – taki zwrot przysługuje pasażerom, których trasa wynosi maksymalnie 1500 km, a lot jest opóźniony trzy godziny lub więcej;
  • 400 € – pasażerowie mogą się ubiegać o takie odszkodowanie, gdy lot został opóźniony trzy godziny lub więcej, a jego trasa to od 1500 km do 3500 km (lub więcej niż 1500 km w obszarze Unii Europejskiej);
  • 300 € – zwrot, który dotyczy samolotu spóźnionego od trzech do pięciu godzin (nie zależy to od dystansu podróży);
  • 600 € – kwota odszkodowania, jaka przysługuje pasażerom, których lot został opóźniony o więcej niż cztery godziny i dotyczy trasy powyżej 3500 km (albo w przypadku, kiedy podróż łączy lotnisko na terenie Unii Europejskiej z lotniskiem poza nią);

Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, że linie zobowiązują się do tego, aby zapewnić wszystkim pasażerom:

  • odszkodowanie w postaci zwrotu środków za opóźniony lot;
  • dodatkowo zwrot kosztów za pozostałe loty, jakie wchodzą w skład tej samej rezerwacji i które nie mogą być zrealizowane poprzez opóźnienie;
  • gwarancję lotu powrotnego do lotniska, z którego rozpoczęła się podróż;
  • całkowity dostęp do wyżywienia i napojów;
  • możliwość korzystania z telefonu oraz poczty elektronicznej;
  • miejsce zakwaterowania oraz transport pomiędzy lotniskiem a hotelem, gdy opóźnienie lotu obejmuje noc.

Choć linie lotnicze dbają o swoich pasażerów, warto znać swoje prawa oraz umieć z nich skorzystać. Szczególnie dlatego, że odszkodowanie bywa niekiedy wyższe niż cena samego biletu lotniczego. Rekompensata za opóźnienie lotu jest zależna od wielu różnorodnych czynników.

Należy wziąć pod uwagę, czy spóźnienie to wynikało z winy linii lotniczej, czy z powodów, które były od niej niezależne. Gdy do niedogodności doszło nie ze strony Turkish Airlines, można mówić o nadzwyczajnych okolicznościach. Wtedy też podróżujący nie może domagać się żadnej rekompensaty za opóźnienie lotu.

Jakie przypadki nie kwalifikują się do odszkodowania?

  • gdy przestrzeń powietrza została zamknięta;
  • gdy warunki atmosferyczne uniemożliwią bezpieczny lot;
  • gdy dochodzi do zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów;
  • gdy zorganizowane są strajki pracowników niezatrudnionych przez linię lotniczą.

Złóż wniosek teraz

Odwołanie lotu Turkish Airlines

W przypadku wielu różnorodnych linii lotniczych zdarzają się sytuacje, że lot zostaje odwołany. Dotyczy to również Turkish Airlines. Nie wiesz, jak postąpić w powyższym przypadku? Linie te starają się reagować jak najszybciej oraz na jak najwyższym poziomie. Pomagają w najlepszy i najbardziej dogodny dla podróżujących sposób. Najczęściej poprzez znalezienie pasażerom alternatywnego lotu, który nie będzie wymagał żadnych dodatkowych opłat. Dzieje się to w większości przypadków, gdy lot odwołano. Wyszukuje się zastępczy rejs, którego termin jest najbliższy temu, jaki mamy zarezerwowany.

Alternatywny lot nie spełnia Twoich oczekiwań lub po prostu chcesz z niego zrezygnować? Dla Turkish Airlines nie jest to żaden problem. Wejdź na stronę linii lotniczej – tam możesz dokonać wszelkich zmian w swojej rezerwacji. Jeśli chcesz całkowicie odmówić podróży, musisz dokonać opłaty manipulacyjnej oraz należności z tytułu zmiany rezerwacji. Jej wysokość jest zależna od ceny zakupionego biletu lotniczego.

Nie chcesz skorzystać z alternatywnego lotu i wolisz samodzielnie zarezerwować inną podróż? To możliwe. W przypadku, gdy jej cena przekracza kwotę zapłaconą za pierwotny bilet lotniczy, to Ty musisz opłacić różnicę. Pragniesz zmienić klasę? Jeśli nadal dostępne są miejsca, możesz również dokonać modyfikacji w tym zakresie, opłacając różnicę pomiędzy pierwotną kwotą a nową.

Bywają sytuacje, w których może dojść do tego, że linie odwołają lot z wyprzedzeniem krótszym niż 14 dni, czy gdy nie znajdują żadnego alternatywnego lotu, zostawiając pasażerów bez pomocy. W takim przypadku przysługuje Ci rekompensata za odwołany lot.

Mówi o tym prawo europejskie i wspomniane już Rozporządzenie (WE) nr 261/2004. Jeśli odwołanie nie ma związku z żadną z nadzwyczajnych okoliczności, które zostały wspomniane wyżej, skorzystaj z pomocy naszych specjalistów, aby otrzymać należyte odszkodowanie za poniesione straty oraz kompleksowe wsparcie.

Pomoc w uzyskaniu rekompensaty

Niestety bardzo wielu pasażerów podróżujących liniami lotniczymi nie zna przysługujących im praw. Nie wie jak ubiegać się o odszkodowanie. W takich przypadkach najlepiej skorzystać z usług naszego zespołu. Pomoże on uzyskać rekompensatę. Linia lotnicza bardzo często wręcza vouchery, które są formą rekompensaty. Nie jest to jednak wystarczający sposób na pomoc zestresowanym, nieświadomym podróżnikom.

Kompleksowo pomagamy, wyjaśniając pasażerom ich prawa, wypełniając wnioski z reklamacją oraz szukając najdogodniejszych rozwiązań dla zaistniałych sytuacji. Nie musisz przejmować się zbędnymi dokumentami czy formalnościami – nasz zespół w szybki oraz przyjemny sposób wesprze Cię w każdej sytuacji. To prawdziwi eksperci. Wystarczy, że podasz dane swojego lotu, a resztą zajmą się profesjonaliści pracujący w naszym zespole.

Znaj swoje prawa i wiedz, gdzie możesz się udać po pomoc. Skorzystaj z naszych usług, a szybko uporasz się z problematyczną sytuacją, nie nadwyrężając swojego czasu.

Nie czekaj

Z nami czekają Cię 3 kroki aby uzyskać odszkodowanie – kilka minut na wypełnienie wniosku

kroki ikona

Wypełniasz wniosek na naszej stronie

Zajmie Ci to jedynie kilka minut.

kroki ikona

My indywidualnie weryfikujemy Twój lot

Zgłaszamy wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych w Twojej sprawie. Informujemy Cię na bieżąco o postępach.

kroki ikona

Wypłacamy Ci uzyskane odszkodowanie

Pobieramy prowizję jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku. Nie ponosisz innych kosztów.